FÖRBANNAD

 2016-06-01    17:18:00   av:Jennyhellstrom
Igår ringde min mamma & berättade om att hon nyss varit hos mormor. Härom dagen så hade mormor varit ute i skogen med hennes hund ceasar, som hon brukar. Men denna dag hände något som aldrig hänt innan. Det kom en lös "kamphund" (förlåt, gillar inte det ordet men om jag skriver så så vet alla vad jag menar, vet inte riktigt vad det var för ras) och flög på Ceasar helt oprovocerat. Han bet tag Ceasar i örat och kinden m.m. Tillslut kommer hans matte & försöker få bort hunden, lyckas men tappar taget och hunden flyger på C igen. Det slutar i alla fall med att de tillslut får bort hundarna. Ceasar vart chockad och kunde knappt röra på sig. Han är världens snällaste hund och över 13 år gammal. Det otäcka är att hunden gjorde detta helt oprovocerat, han kom från ingenstans och flög på. Nästa gång kan det vara ett barn likaväl. 
 
Det som gör mig mest arg är att kvinnan med hunden inte gör något. Hon har inte erbjudit sig att betala några veterinärskostander eller något, det är väl det minsta man kan göra? Dessutom är det lag på att ej ha sin hund lös om du inte har riktig pli på den, vilket hon uppenbarligen inte hade. Hade jag varit mormor så hade jag tagit hennes namn, personnr och telefonnr och anmält henne. En sån människa ska inte ha en sådan hund. Tycker det är så himla tråkigt att sådana hundar hamnar hos fel människor så de fortsätter ha ett dåligt rykte. Usch. 
 
Ceasar är lite omtumlad och stel, men mår i nuläget rätt bra tror jag. En så gammal hund ska inte råka ut för sånt här, det skall ingen hund egentligen men när man är så gammal som han är så tar det lite extra på kroppen.. Stackarn. 
 
Bild på C i sina yngre dagar! ♥
 
Här har vi i alla fall tre som hårbollar som aldrig skulle göra något liknande. 
& skulle någon göra så mot buster så råkar den illa ut! 
 Daniella

Usch blev helt tårögd när jag läste :(

Svar: Så hemskt :(
Jenny

 2016-06-01    21:27:39
 Kent

Sätt dit henne tycker jag det är för det första koppeltvång på hundar under denna tid. sen ska din mormor ha ersättning tycker jag!

Svar: Håller med!!! Dock så blev mormor så chockad så gick bara därifrån & hon har aldrig sett henne tidigare :/
Jenny

 2016-06-02    14:35:51
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!