Älskling.

 2016-02-10    16:20:00   av:Jennyhellstrom

Idag har vi fått säga hejdå till en familjemedlem. Zeke har kissat blod sedan i slutet av november. Vi har gjort både ultraljud & röntgen på honom, tagit olika prover, testat olika mediciner & två sorters antibiotika. Vi har gjort allt. Den sista kuren med antobiotika ska egentligen ta allt. Alltså var det ingen urinvägsinfektion heller. Vi har uteslutit så många saker att det tillslut återstod att det var en tumör. 

Vi fick två alternativ. Antingen öppna upp honom & se vad det var, hade det varit en liten tumör så hade man kunnat operera men det hade varit en lång rehabilitering & ingenting garanterar att han blir bättre. Hade de hittat en stor tumör så finns det inget att göra & då hade vi fått låta honom somna in på operationsbordet. Vi valde att i lugn & ro få somna in hos oss. Han somnade in i mina händer. 

Zeke har varit sjuk länge. Han har opererat tänderna tre gånger & nu har han haft problem med urinen i 2.5 månad. Någonstans finns det en gräns. För min egen skull så hade jag kunnat fortsätta & försöka men det går inte att vara självisk. Han mådde inte bra. Han var pigg & lika mysig som vanligt men han sprang mycket på toa & nu sista dagarna har det kommit i rent blod. 

Jag har gråtit konstant sedan 08.30 i morse. I mångas ögon är det bara en katt men för mig var han en familjemedlem. Han var mysig, skulle alltid vara nära, han pratade mycket, följde efter mig överallt & alltid när jag skulle gå hemifrån så satte han sig i hallen & tittade efter mig. Jag kommer sakna honom så otroligt mycket. Vet inte vart jag ska ta vägen just nu. En del utav mig är borta. Min fina zeke. Nu slipper du lida mer men du har några här på jorden som kommer sakna dig otroligt mycket. Matte älskar dig, prinsen. Detta är den värsta dagen i mitt liv. 
 Evelina

Älskade Jenny, sitter här på jobbet o gråter nu när jag läser detta :'(
Men som du säger, nu har han de bra där uppe i himlen<3
Fina mysiga zeke<3 puss o kram, saknar dig!

 2016-02-10    17:34:53     URL: http://nattstad.se/Evelinablomqvist
 Madde

Vet hur det känns! Även fast det var det bästa för honom så förstår jag hur jobbigt & tomt det kommer bli! Tänker på dig!! Du får tänka på alla era fina stunder tillsammans ❤️

 2016-02-10    19:54:55
 Hannii

Tänker på er hela tiden! ❤️ Jag förstår att du är ledsen just nu för han var en super fin katt. Tack vare han så fick han mig att vända på min rädsla för katter. Tänk på den fina tiden du hann ha med han och jag vet att han kommer få det bra i himlen! ❤️ Älsklings Zekis ❤️

 2016-02-10    20:23:34     URL: http://obeerghanna.blogg.se
 FELICIA

<3<3

 2016-02-11    17:09:29     URL: http://fsturedahl.forme.se
 Erica

Det känns inte rättvist någonstans. Tänker på dig och kramar om dig om och om igen i tanken. Älskade Jenny och älskade Zeke <3 Valet du gjorde är något av det svåraste man kan göra, nu mår han bra och har inte ont mer. Vet att ni ses igen <3

 2016-02-11    20:29:51     URL: http://www.gnussan.blogg.se
 Lisa

Älskling.. Och älskade lilla zekis. Han var absolut inte bara en katt. Har var ju din katt. Alla vet hur mycket du älskade honom, du är nog den första personen på jorden som ska ha djur. Det finns ingen bättre lämpad människa. Jag är så ledsen för din skull. Jag är verkligen ledsen i själen att just zeke var tvungen att tas ifrån dig stumpan. Det är inte rättvist någonstans. hoppas du mår lite bättre nu, zeke sitter nog på något litet moln och vakar över dig.

 2016-02-14    16:09:44
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!