sluta näthata!

 2015-03-17    21:27:32   av:Jennyhellstrom
 
Jag sitter just nu & kollar på Trolljägarna och kan inte låta bli att bli så himla förbannad rent ut sagt. Just nu handlar det om en äldre man som trakasserar en kvinna vars pojkvän har dött. Denna mannen skriver till henne att hon skall ta livet av sig och han skriver att han skall gräva upp hennes pojkväns grav och stycka kroppen i småbitar. De ställer honom mot väggen och han förnekar allting. Jag blir så himla arg! Varför hatar folk? Hur kan man sitta och trycka ner en människa över internet, vad får man ut själv av det? Mår man bättre av att få andra att må dåligt? Hur kan man skriva saker till någon som man sedan inte kan stå för? 
 
Jag blir så trött när jag läser och hör allt näthat. Jag blir så ledsen & besviken. Som lärare i framtiden skall jag försöka göra allt jag bara kan för att ge barnen rätt förutsättningar och värderingar, försöka få barnen att förstå innebörden av att vara en god medmänniska. Det är tragiskt & frukansvärt hur mobbning och elakheter bara krymper ner i åldrarna. Barn ska vara barn, inte behöva gå runt och vara oroliga över att elaka människor vill dem illa. Jag blir rent ut sagt äcklad utav hur vissa människor beter sig mot varandra. Näthatet måste få ett slut. Näthat kommer ifrån fega människor bakom en datorskärm som själva inte har ett tillräckligt intressant liv och försöker dra ner andra människor för att själva känna någon typ utav tillfredsställelse. Peace out. 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!