Vindruvstårta!

 2015-01-15    21:18:42   av:Jennyhellstrom
 
Haha, jag är inte van vid att ta kort på min mat så glömde att ta en fin bild på tårtan när den var
klar & hel, här är en bild på den lilla biten som vart kvar efter kalaset :)
 
I lördags gjorde jag en vindruvstårta till fredrik/kalaset! Den första riktiga tårtan som jag gör själv (dock lite hjälp utav tove) och till min förvåning så blev den faktiskt riktigt god och det verkade som att alla andra vart nöjda också :) Här kommer recept till de som är sugna;
 

Du behöver; 

1 paket färdiga tårtbottnar (sockerkaksvarianten)

4 dl frysta hallon

10 msk Ekströms Marsán vaniljsås (pulverform)

4 dl mjölk

5 dl vispgrädde

2 msk strösocker

 

Dekoration

1 ask Noblesse

Vindruvor (går att ha vad som helst på, godast blir kanske jordgubbar!)

 

Gör så här

Lägg dem frysta hallonen på ett fat och låt tina. Blanda Marsanpulvret med mjölken och låt stå 5-10 minuter. Vispa grädden med 2 msk socker. Ta 1 dl av den vispade grädden och rör försiktigt ner i vaniljkrämen. Dela reste av grädden i 2 lika delar i varsin bunke. Rör ner hallonen i den ena bunken och den andra ska vara naturell. Lägg understa delen av tårtbotten på ett fat eller bricka. Lägg en kant av vaniljkräm längst ut på tårtbotten som en ”vägg”. (detta för att hallongrädden inte ska rinna ut). Bre ut hallongrädden innanför kanten av vaniljkräm (spara lite till nästa lager). Lägg på andra planet av tårtbotten. Bre ut vaniljkrämen. Bre på resten av hallongrädden men inte ända ut till kanten. Lägg på toppen av tårtan. Täck hela tårtan med den naturella grädden och dekorera med noblesse och vindru

 
 Erica

Är så himla gott med hallongrädde, blir lite extra lyxigt tycker jag :)

Svar: mmmmmmm (a)
Jenny

 2015-01-16    11:33:32     URL: http://www.gnussan.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!