Klart man är feminist

 2015-12-07    14:19:00   av:Jennyhellstrom
Jag tycker att alla ska gå in på min fina vän, lisa moberg's blogg & läsa detta inlägget "här" ♥ Jag har själv läst det flera gånger för det är så jäkla bra. Världen utvecklas ständigt framåt och vi går mot bättre tider vad kommer till jämställdhet osv. men på flera ställen i världen så står det fortfarande still och många människor har fortfarande sitt synsätt kvar på 1900-talet. 
 
 
Många är rädda för att kalla sig själv för feminist. Många tror att en feminist har håriga armhålor och hatar män, och det finns dem också men det är ingen definition på vad en feminist är. En feminist är en person som tror på jämställdhet. Och det gör jag. 
 Jess

Jag fundera på just detta för nån dag sen...
Å det jag ogillar just nu med ordet feminist är samma anledning varför jag ogillar olika religoner (inte för orakade armhålor det bryr mig inte de minsta). Utan det blir för extremt för ofta, som leder till att det inte blir någon förbättring. Jag tror det kan till och med försämrar synen på kvinnor. Har inget emot feminister, kristna eller muslimer m.m men blir lite mörkrädd för hur extremt det kan bli när olika människor trycker på och hetsar "i X namn". xoxo

Svar: Fast det är det jag menar med att det absolut finns de människor som tar steget längre, men då handlar det inte längre om endast feminism. Jag menar att feminism står för jämställdhet, och inget annat. Synd att människor får så fel bild utav det ordet.
Jenny

 2015-12-07    20:12:32
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!