Spinning

 2014-11-22    10:34:00   av:Jennyhellstrom
Gud vad jag kan sakna att vara instruktör ibland. Att vara spinninginstruktör var så otroligt roligt vissa perioder, man hade motivation, ny & bra musik, fulla pass och ett gott självförtroende, samtidigt var det trista perioder när man skulle stressa med nya låtar och pass, dåligt med kunder ibland osv. 
 
Jag saknar dock träningsrutinerna, varje torsdag så var jag tvungen att åka och träna och som instruktör så tränar man alltid lite hårdare än alla andra. Det spelar ingen roll att folk sa att man som spinninginstruktör kunde säga åt alla att man skulle lägga på mer vikt & sedan låtsas göra det själv, jag kunde aldrig luras, jag körde alltid 110%. Ibland var jag så inne i träningen och jobbet att jag körde först som instruktör i cirkelträning ungefär runt 17.10 - 17.40 och sedan spinning 17.45-18.30 och sedan hade jag efter det två pass med HFF i 30 min så sammalagd 3 spinningpass i rad, då mådde jag illa på kvällen kan jag lova! Dock så gav det en sån otrolig kick! 

Jag var instruktör i 2.5år och har nu varit ifrån arbetet i ca 1.5 och känner att jag verkligen börjar sakna det. Ska man kanske söka en tjänst och börja igen? skulle man ha tid och ork för det nu i samband med tuffa studier? får fundera lite :)
 
Mitt foto från Huskvarna fitness hemsida, som nu dock har lagt ner. 
 Lisa

Åh! Saknar dom tiderna! Kommer du ihåg när vi praoade och fick gå och panta alla celcius-burkar? Åååh.. Saknar det nu! Eller när vi hade jul-spinning! Hahah!

Svar: Åh, haha ja & vi fick behålla all pantpeng! Julspinningen var ju speciell, den kommer jag sent att glömma! Haha vi tog med alla juliga partyhitar som vi kunde hitta ;D
Jenny Hellström

 2014-11-22    15:40:45
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!