I'm lovin' it!

 2014-11-18    18:17:24   av:Jennyhellstrom
Gammal bild men samma läge = mintkrokant i högra näven & lingonvecka på G! 
 
Jag blir som lycklig i hela kroppen efter att ha varit omringad av alla barnen hela dagen! Idag har arbetat som vikarie på min VFU-plats & det var så himla roligt! Blev så lycklig också när alla barnen kom & kramade om mig och berättade att de hade saknat mig osv. ♥ Ett sådant givande jobb måste ju ändå vara ett av världens roligaste? synd bara att politikerna inte ser lärare som har hand om framtiden som ett tillräckligt viktigt jobb & ger oss en skitlön men det får man väl försöka ändra på! 
 Madde

Grundlönen för förskollärare i jkpgs kommun ligger på 24500kr! Tycker det är rätt bra ändå. Men lärare kanske har lägre??

Svar: fast med tanke på att det är 3.5års studier så är det en ganska dålig lön & även med tanke på allt ansvar man har osv.
Jenny Hellström

 2014-11-18    18:36:34
 Madde

Men det finns ju de som har sämre lön ;) så länge man trivs med arbetet så tycker inte jag lönen har så stor betydelse. Men klart man vill att de ska höja! :)

Svar: jag har heller inte skrivit att lönen har stor betydelse, då hade jag aldrig valt detta yrket ;) jag skrev att det var en dålig lön om man jämför med många andra som inte har en utbildning eller studieskulder, och med tanke på vilket ansvar man har över barn och deras utveckling, vår framtid så tycker jag att en högre lön till lärare borde prioriteras ;)
Jenny Hellström

 2014-11-18    19:20:12
 Madde

Jo helt sant! Men för mig kommer det bli skillnad eftersom jag har jobbat som barnskötare i några år & då skiljer det flera tusen i månaden på lönen :) men klart alla vill att lönen ska höjas & jag tycker med att lärare/förskollärare är värda högre lön. Får hoppas på att de har hunnit höja innan vi blir färdiga ;)

Svar: ja det är klart! Håller med! Tycker att politikerna skulle testa på att arbeta som lärare i en vecka och då kommer de inse att de/vi är värda mer (a)
Jenny Hellström

 2014-11-18    19:30:41
 Madde

Det tycker jag med!! Plus alla föräldrar som klagar! De behöver med testa på.. :D

Svar: haha, ja det hade varit helt fantastiskt! ;D
Jenny Hellström

 2014-11-18    19:46:53
 Ille

24.500? Dåligt? Hm.. efter 30 år i vården och 18 år av dom som sjuksköterska tjänar inte jag så mycket mer.. bit på den tjejer.. sanningen är nog att kvinnojobb/löner är dåliga överlag och behöver höjas. Omgående.

Svar: du säger emot dig själv nu ille ;) först säger du att det ej är dåligt och sen säger du att kvinnolöner överlag är dåliga och behöver höjas ;) som jag sa till madde, jag tycker inte att lönen i sig är dålig men med tanke på alla studier, lån och ansvaret så är det en dålig lön. Det är samma för vården, den lönen är för låg. Jag säger inte att det inte finns sämre löner men jag tycker att denna lönen är för dålig, en fritidslärare har en ingångslön på 23.500 i umeå, i andra län både bättre men även sämre. den skall höjas.
Jenny Hellström

 2014-11-19    01:17:00
 Ille

Det var ett ironiskt inlägg, fattar du väl att jag inte tycker det är bra lön. Ville mest visa att trots min långa yrkeskarriär och ålder inte tjänar mer.

Svar: Jaaaaaaså du? ;) både vården & skola borde höjas.
Jenny Hellström

 2014-11-19    19:33:46
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!