Börjar bli så less.

 2014-02-16    11:31:43   av:Jennyhellstrom
Många frågar mig ständigt om hur det går med lägenhetssökandet. & mitt svar är fortfarande: dåligt. 
Jag & fredrik söker med ljus & lykta kan jag tala om. Vi anmäler på internet & vi ringer & tjatar. Vi gör allt. Men vi har nu också kommit till insikt att vi inte kommer få en hyrsrätt här uppe i Umeå, inte inom de närmsta 3 åren i alla fall. Umeå är utsedd till Sveriges svåraste stad att få lägenhet i, det är ingenting jag bara säger utan det är ren fakta. fy säger jag bara! En studentstad som inte har några studentlägenheter eller vanliga lägenheter överhuvudtaget till studenterna, Grattis! 


Detta är en kötidsstatestik på bostaden.se (ser ljust ut, visst?) de lägenheter som ej har så värst lång kötid 
är lägenheter som ligger långt långt bort från Umeå eller är värsta knarkarkvarter så nejtack! 
 
Vi söker fortfarande hyreslägenheter bara för att! Vi vet att vi ej kommer att få någon men det är ju bra att fortsätta stå i kö och att ständigt söka för att visa intresse och kanske ha tur om några år liksom! haha... 
Vi har nu mer gett oss in på bostadsrätter! Inte det roligaste kanske när man är student och ska behöva ta ett lån till bostad men vad ska man göra? & man får ju tänka på att man får tillbaka pengarna när man säljer sen. Men detta med bostadsrätter är inte det lättaste heller kan jag tala om. Folk är som galna i lägenheter här uppe, det är rena kriget! Jag tycker inte alls att det här är något vidare roligt längre. Har börjat bli så less, men vad ska man göra? Kan ingen bara låta oss vinna en massa pengar på triss eller någonting så att vi kan köpa oss en fin lägenhet & börja leva på riktigt..
 
 Madde

Såg på Riksbyggen att det finns en 2a ledig i Umeå. Dock vet jag inte vart i Umeå den ligger. Men ta en titt iaf! :)

Svar: Såg de också, dock är det omöjligt att få via Riksbyggen & dessa lägenheter var för små :/ tack ändå!
Jenny Hellström

 2014-02-16    11:53:12     URL: http://bymadde.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!