Fråga 025.

 2014-12-14    11:01:00   av:Jennyhellstrom

Hiss & Diss - Husdjur

 
Jag tolkar frågan som så att jag skall skriva för- och nackdelar med att ha husdjur. Jag väljer att skriva om hund & katt, för det är de djuren som jag har just nu! Vi börjar med hund: 

+ Motion. Man måste ut och röra på sig och få frisk luft. 
+ Kärlek & sällskap. 
+ Trygghet, både när man är ute & går och på nätterna!  
+ Roligare jakt /fredrik 
+ Man träffar folk, som också har hund eller som bara vill fram och hälsa! 
 
- Ut och röra på sig i regnrusk & snöstorm. 
- De kan bli sjuka. 
- Om man ej har uppfostrat dem bra så kan det bli jobbigt. 
- Dreggel. 
 
 
Katt: 
+ Mysigt. Så mysigt att ligga med en stor, fluffig katt på magen. Det gör mig lugn & harmonisk. 
+ Kärlek & sällskap. I alla fall med Zeke, han pratar & följer efter mig som en hund. 
+ Roligt. Katter är roliga djur, inget snack om saken. De är knäppa & roliga att titta på. 
+ Söta! 
 
- Katthår överallt. 
- Måste tömma kattlådan & ibland kan hela badrummet lukta illa. 
- Hårbollar på mattan. 
- Kan ej ha öppen balkongdörr på sommaren. 
- Tända ljus. Är rädd för att katten skall brinna upp om man har fel slags ljus tända! 
- Sjukdomar. 
- De sover mycket. 
 
Såg nu att jag kom på mer negativa saker för katter men de positiva överväger helt klart de negativa! Katter är världens bästa husdjur, de är så söta och mysiga, ett roligt sällskap och så mycket kärlek ♥
 
mina pluttar ♥
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!