Svar ang. flytt osv.

 2013-03-18    22:13:55   av:Jennyhellstrom
Fick en fråga nyss som löd "Ska du flytta till Umeå då? :) Vad ska du göra på dagarna då när du inte känner någon? Din kille ska väl gå i skolan på dagarna?Nyfiken bara :)
 
Svar: Tanken är att vi ska flytta upp till Umeå till hösten, men det beror helt på hur det går med att komma in på högskolan osv. Annars blir vi nog kvar i Jönköping ett tag till, annars finns det ett annat alternativ som är Skinnskatteberg runt Stockholm men fokuset ligger att ta sig till Umeå. 
 
Tanken är också att även jag ska ta tag i mitt liv & börja studera igen, vad jag har tänkt att plugga till tänker jag ta i ett senare inlägg någon gång men inte idag, vill vara helt säker först att det verkligen är rätt för mig innan jag börjar skriva om det här. Men så är fallet, att både jag & fredrik ska studera uppe i ungdomarnas stad - umeå! Då kommer vi skaffa oss lite nya vänner att umgås med, Fredrik har även släkt där uppe så vi blir inte helt ensamma & vi ska bo hos hans farmor tills vi hittar oss ett eget boende. 
 
Blir det inte så att jag kommer in på någon utbildning till hösten så kommer jag ändå att följa med min kärlek upp dit. När den tiden kommer så har vi varit tillsammans i 5 års tid & det vill jag inte slänga bort, tror nämnligen inte riktigt på distansförhållanden. & för mig är kärleken det viktigaste, jag har hittat mannen i mitt liv & tänker hålla fast vid honom så hårt jag kan så jag tar lite chanser här i livet & flyttar 100mil ifrån min familj några år, vilket kommer bli otroligt tufft men förhoppningsvis värt det i slutändan. Kommer jag inte in på någon utbildning så kommer jag att försöka få ett arbete, göra högskoleprov & ansöka in till HS vid varje tillfälle som ges tills jag kommer in :) 
 
Vi kommer att bo i Umeå i mellan 3-5 år om det går som det ska & så ofta vi bara kan så ska vi försöka komma ner till Jönköping för att hälsa på, även tvinga släkt & vänner att komma upp och se hur vi har det! 
 
Så, där har du & även ni andra som undrat, ett litet svar på hur det ligger till! Jag kommer förhoppningsvis studera, så jag kommer inte gå sysslolös medan fredrik går i skolan utan vi kommer gå vår utbildning, bo tillsammans och hjälpas åt med pluggandet hemma! Men vi får se helt enkelt, hur det än blir så får jag vara med fredrik i alla fall & det är det enda viktiga :) ♥
 
 Lisa

Bara flytta ifrån mig sådär... Vad är det för vän man har... :((( :'(

Svar: Säger tjejen som flyttat till Australien :/ men jag tänker tvinga dig att komma upp till mig minst en helg i månaden, bara så du vet (a) <3
Jenny Hellström

 2013-03-20    07:52:06
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!