Första advent!

 2013-12-01    11:11:00   av:Jennyhellstrom
 
Idag är det äntligen första advent! Är det bara jag eller har folk börjat julpynta fruktansvärt tidigt i år? Det känns som att alla har satt upp allting redan så som gardiner, adventljusstakar/stjärnor, bakat, tomtar och vissa har till och med tagit fram sina plastgranar?! Jag kommer alltid köra enligt vår tradition och ta upp julgardiner & adventstjärnorna/stakarna den 1 advent men resten väntar jag med tills längre in i december. Herregud, man kommer ju kräkas på julen annars om man ska behöva ha allt julpynta framme i en hel månad? :o Jag tycker det hör till julen lite att man lite under hela månaden ska förbereda inför afton, det är ju det som är mysigt?! 

Igår så mös jag & fredrik till det lite efter julhandlandet i alla fall, vi satte på en julfilm 'A christmas carol' (min favorit!) och drack julmust (a) idag blir det till att öppna sin chokladkalender & sedan ska jag in till Ersobda och kika på lite julklappar till :) Nu på morgonen har vi varit ute en sväng i skogen & släppt hunden så att han har fått träna lite! 
 
Visst är min lilla ljuslykta söt? Texten är utbytbar, så under den ligger det fler "träklossar" med annan text på så som; andra advent, tredje advent, fjärde advent, lycka, gott nytt år, glad påsk och glad sommar. Så man kan ändra lite efter vilken högtid det är, annars har man bara 'lycka' framme :) 
 ille

Älskar den! Första jag gjorde idag var att tända den 👍😃

Svar: samma här! den är så mysig :D
Jenny Hellström

 2013-12-01    16:23:27
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!