Använd reflex!

 2013-12-03    19:05:00   av:Jennyhellstrom
Någonting som jag har tänkt många gånger på och som jag ett flertal gånger har irriterat mig på är folk som inte använder reflex! Jag tror nog att nästan alla människor med körkort har reflex för alla vet hur irriterande det är när man kör bil i mörkret och helt plötsligt så dyker det upp en människa eller två framför bilen. Hur irriterande är det inte med alla övergångsställen när alla människor tror att bara för att de står vid ett övergångsställe så kan man gå rakt ut över vägen i förtroende till att alla bilister ska se dig? Det är inte så himlans enkelt när det är bäcksvart ute och du inte har reflex på dig! 
 
Så snälla alla ni fina människor som läser, gå & köp er en reflex och använd den väl! Det räcker med en liten, det behöver inte vara en stor ful väst! Det underlättar för alla som kör och det räddar liv. Bor man på landet med lite lampor så måste man utrusta sig ordentligt. Är vi ute och går med hunden så har både han, jag och fredrik en väst på oss! 
 
 
& en annan upplysning! Inte någonting som jag direkt stör mig på men det kan vara bra att använda bälte i bussen! Jag själv har väl varit lite sådär med att använda det flitigt men efter att min lillebror fick en böter på 1500:- för att han åkte utan bälte i ca 3km sträcka så åker jag nu aldrig längre utan! Dock tycker jag att det är helt sjukt att de kan ge sådana böter när de inte ens har bälte på alla bussar och ibland när busschaffören tar in fullt med folk så att de får stå upp och trängas i bussen - gäller inte bälteslagen då? I sådana lägen så borde han som kör få böter. Så är det i alla fall i en vanlig personbil, har man passagerare i bilen utan bälte och dessa personer är under 18 så får chaffören böter. Har för mig att det är så i alla fall? 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!