låååångt inlägg!

 2012-12-06    10:18:00   av:Jennyhellstrom
okej, ska försöka förklara lite kort & gott om mina närmsta nurå, vi börjar med; 
Fredrik sjöström. Mitt livs kärlek. Han & jag har varit en del av varandras liv i ca 4,5år nu och tillsammans i 4år & 1månad idag faktiskt (A) Att älska honom är för mig inga svårigheter alls, det faller sig narturligt liksom för han är en helt fantastisk person. Tyvärr har han fått stå ut med rätt mycket ifrån min sida, tänk att vi blev tillsammans när vi var 15år gamla, vi var liksom barn i stort sätt. Vi har kort sagt gått igenom sjukt mycket tillsammans men det är också de som har stärkt & format oss till dem vi är idag. & jag skulle säga att vi är starkare än någonsin. Som person är fredrik väldigt omtänksam, otroligt smart & han har jordens härligaste skratt. Han jobbar just nu men har planer till hösten på att börja studera till jägmästare uppe i Umeå & jag följer såklart med mitt hjärta upp dit. Fredrik är väldigt lätt att umgås med, vi kan göra allt eller ingenting men det blir alltid så himla roligt ihop med honom, ingen kan få mig att skratta så mycket som han. Jag vill alltid ha honom vid min sida, han gör mig hel. 
 
sen har vi såklart min fina bästa vän, Lisa moberg. Vi har känt varandra i ca 3,5år men att hon blev min närmsta och bästa vän på direkten, det var inget snack om saken. Om man fick välja en enda kompis som jag förevigt skulle vilja ha tätt intill min sida, för resten av livet så är det hon. Vi kan hitta på saker ihop men samtidigt bara vara, för det är precis som med fredrik, hon är så lätt att umgås med. Jag kan verkligen vara mig själv till 100% med henne, vilket jag har väldigt svårt för med andra.. Vi kan liksom ligga instängda i ett rum i flera timmar, osminkade, mysklädda med godis & film/spel utan att bry oss en stund om omvärlden. Vi bara är. Vi är så lika, samtidigt som vi är så olika. Hon är min syster, vi behöver ibland inte ens säga något, den andra förstår precis vad vi menar i alla fall. Det finns ingen som strålar så starkt som lisa. Är det någon vän som jag vill resa jorden runt med eller bara ha en jäkligt slapp dag så är det henne jag ringer. inte en stund med henne blir tråkig. Vi kan såklart som alla andra som står varandra nära ha våra gnälliga dagar också, lite som ett förhållande ibland men jag vet i slutändan att vi alltid kommer hålla ihop & stå bakom varandra, no matter what. en riktig vän är den som känner dig som du är, förstår var du har varit, accepterar vad du har blivit, och ändå, varsamt låter dig växa. ♥
 
Mitt senaste tillskott i den "närmsta kretsen" Daniella Fröding. Vi har nog idag känt varandra i exakt 3år. Det tog inte lång tid innan vi klickade. Tillsammans fick vi upp ett galet intresse för 'vampire diaries' och har väl hållt ihop sedan dess ;) Daniella är också en sån person som jag alltid vill ha vid min sida liksom, hon är personen som alltid är glad och som lisa sa 'det är omöjligt att vara sur på henne' hur kan man vara det liksom? snällare människa finns typ inte och alla stunder med henne blir speciella & fina stunder. Behöver jag någon gång få upp mitt humör så är det henne jag ringer till. Hon är precis som jag, hon ger hellre än att ta. 
sen har jag andra vänner som står mig nära men ändå så långt bort samtidigt.. 
Elina svahnström, tjejen som jag var rebell med i 7an & 8an, detta är nog tjejen som jag har hittat på de mest sjukaste grejerna tillsammans med samtidigt som andra dagen kunde ligga indegade en hel helg i mitt rum typ utan att se solljuset. Hon är en av de smartaste personerna jag känner. Hon var en stor del av mig under en period då jag försökte hitta mig själv och hon har helt klart varit med & format mig som person, till något positivt. Idag är elina en sjukt stark tjej med båda fötterna på jorden & jag älskar henne något så fruktansvärt mycket. Vi ses inte så ofta längre men när vi väl gör det så är det som om vi sågs igår. 
 
Madeleine Ingwall, min äldsta vän i skaran. Vi träffades på dagis, ca 2-3år gamla & har hållt ihop sedan dess. Samma sak som med elina, vi träffas inte så jätte ofta längre men vi vet att vi alltid har varandra där och när vi väl ses så är det ingen big deal, vi fortsätter där vi slutade förra gången i princip. Det är hon som har varit med om alla mina killproblem, skolresor, dansat till 'om du vill bli min fru' tills vi var helt döda och ja, jag har helt klart mest minnen med henne & fler ska det bli. Jag älskar denna människa, & det kommer alltid stå skrivet; Jennbenn & made! 
 
Elin lindh. Henne har jag alltid roligt med & kan verkligen prata om vad som helst med henne, hon dömer mig inte. Vi två är väldigt lika som personer, och så fort vi började umgås i 6an så var vi som fastklistrade direkt! Nu ses vi tyvärr vääääldigt sällan men hade jag fått bestämma så hade vi umgåts varje dag, roligare tjej får man leta efter länge! Hon är en riktig guldklimp och är så otroligt tacksam för att jag får ha henne i mitt liv. 
 
& sist ut har vi min kära Hanna byman. Vi har känt varandra i ca 6,5år. Kan knappt tro att det är så länge! Hanna & jag har nog kommit & gått hos varandra lite, vi var som mest i 8an och jag hade verkligen the time of my life ihop med henne. Herregud säger jag bara, vilken tjej! otroligt omtänksam och härlig! Även om vi knappt aldrig ses längre så vill jag inte förlora kontakten med henne, hon är en sån man ska hålla hårt fast vid. Hanna är en person vars skratt fyller ett helt rum - underbart & hon tänker nog mer på andra än sig själv. Hon är också otroligt smart & jordnära tjej. & jag lovar er att hon kommer bli något stort en dag! Jag vet också att vi alltid kommer finnas där för varandra & jag saknar henne väldigt mycket. 
 
Så, nu har ni fått en liten överblick över min närmsta skara! Finns många andra vänner som jag bryr mig otroligt mycket om också men dessa är dem som står mig närmast eller i alla fall stått mig otroligt nära & kommer alltid ha en plats hos jenny! :) 
 FILLAAAAN

glömde du inte mig nu, buhuhuhuuh :((((((((((( haha pusssiii (L)

Svar: hjärtaaaat, självklart är du en jävligt bra vän till mig med ju men kunde inte skriva mer & skrev att det finns fler som jag bryr mig jätte mycket om osv. & det gör du <3
Jenny Hellström

 2012-12-06    17:27:04
 lisaaaaa

gummsepluttan! Skrev ju faktiskt en hel kärleksförklaring till dig igår min lilla fruuu! :') men du vet att jag älskar dig och vi ska alltid håla ihop!
Du är så duktig på att skriva så jag blir lite avis nu.. vet inte vad jag ska skriva som kan låta bra jämfört med ditt...
ILOVEU! <3

 2012-12-06    17:48:41
 Daniella

Älskling! Är så otroligt glad att ha hittat en sån fin vän som dig!! jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan min jennfis! Och så fina ord du skriver om mig, blir ju helt tårögd sötan(L). I love u so soooo :* ps. Vampire diaries buddies fo life.

 2012-12-06    22:03:45
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!