Borås djurpark

 2018-08-04    23:29:48   av:Jennyhellstrom
Förra veckan var jag & Fredrik en sväng i Borås. Vi besökte djurparken & sen en sväng på stan. Jag har lite delade åsikter om djurparken egentligen. Jag älskar ju att kolla på djuren & blir som ett litet barn, men samtidigt så gillar jag inte tanken på att vilda djur sätts in i "bur". Det är bra med djurparken på så sätt att vissa djur är utrotningshotade osv, och genom djurparkerna kan man då ha djuren i trygghet och avla vidare på dem, samtidigt som jag hört illa om vissa ställen där dem skjuter lejonungar för att de ej finns plats för dem.. som sagt, delade åsikter. Jag blev faktiskt lite illa berörd när jag besökte Borås, eftersom vissa inhängande var väldigt små. Några av de större exotiska djuren, exempelvis Lejonen, hade en väldigt liten inhängnad, dem behöver kunna röra på sig och springa ordentligt, samt jaga sin mat. Här bor dem litet och får maten serverad 2ggr/veckan. Lite mer fantasi kan man väl ändå ha..
 
Det var i alla fall en väldigt mysig och trevlig dag. Bästa djuren för dagen var faktiskt björnarna. Dem vaknade till liv när vi gick förbi, busade och badade. Många andra djur låg mest i skuggan eller var inomhus eftersom det var så otroligt varmt. 
 
Lejonen matades strax efter att vi kommit till parken. Var intressant, 
men hade hellre som sagt sett att de var mer kreativa med sitt sätt att ge dem mat.
 
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!