Ta hand om dem små

 2017-04-24    20:43:29   av:Jennyhellstrom
Många av er kanske inte vet det men jag har börjat involvera mig i Djurens Vänner.  Föreningens mål är att bygga upp en förmedlingsverksamhet för hemlösa katter, hundar och smådjur och att i framtiden starta ett katthem.
 

Dem arbetar för att:
• Verka för god djurhållning genom rådgivning och informationsspridning.
• Aktivt bekämpa och påtala djurplågeri.
• Verka för att höja kattens värde som sällskapsdjur genom att vaccinera, kastrera och ID-märka.
• Ge hemlösa katter en ny chans genom att först ta in dem i stödhem för att sedan ordna permanenta kärleksfulla hem.
• Hjälpa till att minska beståndet av hemlösa katter.
• Se till att sjuka katter får den vård de behöver.
• Verka för god kamratskap i djurvänlig anda.

 Jag kommer nu till en början att finnas där som jourhem för katter som behöver ett tillfälligt hem tills dem hittar någon som vill adoptera dem. Jag känner att jag själv inte vill ha en egen katt på en lång framtid, för det har varit alldeles för jobbigt att gå igenom allting som jag fått göra med Zeke & Louie, men jag vill fortfarande ha katt i mitt liv och att nu kunna bidra med en fin sak känns väldigt bra. 
 
Om 1.5 vecka så är tanken att jag ska få hit en kattunge på ca 6 månader som heter Noppe. Dem vet inte vad den har för kön, eftersom den är så otroligt skygg så vill dem inte hålla på för mycket med den. Hen hittades på gatan i Växsjö city och bor nu i ett katthem, vilket inte är en lugn och bra miljö för en katt egentligen. Hen är som sagt väldigt skygg och behöver få mycket tid & kärlek. Jag hoppas att jag kommer kunna hjälpa denna lilla katten, att komma på rätt fötter och bli en trygg kisse som känner tillit till människor. ♥ 
 
 Carro

Det var fint gjort❤️

 2017-04-24    21:43:21
 Kickan

Det du gör är så fint !

 2017-04-26    23:01:50
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!