Fråga 011.

 2014-11-23    22:21:00   av:Jennyhellstrom
Hiss & Diss - Händelser från barndomen


Kanske inga direkta händelser som jag kommer på just nu men kan hissa & dissa några saker från min barndom i alla fall: 

Hissar! 
♥ Sommarstugan. Det fanns ingenting bättre än att gå på sommarlov och få flytta ner till sommarstugan. Där vi hela tiden var utomhus och lekte, underbara grannar, fånga grodor, midsommar med alla, nära till sjön, basta, sena sommarkvällar, många kalas osv. Jag älskade sommaren som barn. Då var jag så himla lycklig, alltid var perfekt då! 
 
♥ Semester med familjen. Eftersom vi hade sommarstugan så har vi ej åkt så himla mycket utomlands när vi var små men det har blivit några gånger till danmark - legoland och självklart lite turistorter i sverige så som falkenberg och öland osv. Så mysigt att åka i väg med familjen & det bästa är att mina föräldrar har varit duktiga med både kamera och videokamera så allting finns dokumenterat. Det är någonting som jag värdesätter högt och som jag ska göra mycket när jag själv får barn sen! 
 
♥ Att få två bröder. 
♥ Mormor & Morfar. Jag älskade att sova över hos M&M, äta god mat, spela spel, se på film, baka pepparkakor med glasyr och bara bli så bortskämd. Kommer ihåg så väl att morfar snarkade mycket så jag alltid fick peta på honom och enligt mormor så sparkades jag mycket i sömnen, haha. Kommer också ihåg att jag ringde till dem ganska ofta och när mormor svarade i telefon så hörde man alltid morfar i bakgrunden: "Är det jenny som ringer?!?!" aw. 
 
♥ Att jag hade turen att få en så fin vän. Min absoluta bästis hette också Jenny och vi höll ihop hela tiden. Vi gjorde allting tillsammans. Jag vet tyvärr inte vad som hände som gjorde att vi gled isär men jag ångrar ofta att jag bara lät det bli så. Men är i alla fall tacksam för att ha fått en så underbar vän under en sån viktig del av livet! 

♥ Min kanin, Wim! 
♥ Julaftonsmorgon. I min familj så har vi det så att vi öppnar alla våra julklappar under granen på morgonen. Det är så mysigt att vakna tidigt, sitta tillsammans och öppna alla sina paket. När man var liten så fick man alltid en massa stora och roliga paket som man kunde sysselsätta sig med under hela dagen! 

Dissar! 
↓ När morfar gick bort. 
 
Kommer faktiskt inte på mer dissar just nu, hade en helt fantastisk barndom som sagt! :)

Lite blandade bilder från barn/ungdom! 
 Madde

Är det du på sista bilden?? Känner inte igen dig :o

Svar: haha japp!
Jenny Hellström

 2014-11-24    07:15:34
 Madde

Då har du förändrats mycket! 😊 för va tvungen att kolla länge på bilden innan jag kunde se att det var du.

Svar: Haha ja men är kanske 12 år här & gör någon konstig min ;)
Jenny Hellström

 2014-11-24    12:47:48
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!