svar på fråga!

 2013-09-03    15:19:02   av:Jennyhellstrom
Har man ingen inspark i umeå? 
 
Jo, det har man. Men den är inte alls densamma som i Jönköping. Hemma i Jönköping så drar det igång en rejäl inspark med musik, fest, färgglada overaller så att studenterna ska synas ordentligt, lekar osv. En hel vecka INNAN skolan drar igång och under dagtid (eller, vi har blivit tillsagda idag att vi ej får säga skola, det heter universitet & vi är inga elever, vi är studenter/kandidater!) 
 
Här uppe är det lite olika beroende på vilket universitet man går på. För alla lärare så drog det i gång "ordentligt" igår, men mitt gäng (förskollärare, fritidspedagoger, f-3, 4-6 typ) tjuvstartade lite i fredags & lördags! Det är ingen musik, kvällstid & inga overaller, man ser knappt vilka som är studenter (as tråkigt om ni frågar mig). Istället för en hel vecka som vi har hemma så håller insparken på lite då & då i en hel månad här uppe! För mig var det en kväll igår, och sen är det typ varje fre, lör & ibland även onsdagar, fram tills den 28/9. 
 
Så där är svaret på varför ni ej hört så mycket om insparken från min sida, det är inte så mycket inspark här uppe & definitivt inte lika mycket alkohol (vilket jag tycker är bra dock!) jag tror ej jag kommer vara med på insparken något så efter att ha hört från folk att dem dragit där ifrån för att det ej varit så kul & dels för att det alltid är på kvällarna efter "skolan" eller en helgkväll. Tycker det är lite segt med när det är efter skolan då man kanske går till kl 16.00 & insparksträffen är kanske vid 18.00, jag & fredrik har bara en bil så vi samåker hem till Sävar (som ligger 2mil från skolan) och sen ska man ta sig till insparken och sen hem igen, blir ett evigt farande. Så det här med att skaffa vänner osv, det får jag göra i skolan, får anstränga mig lite extra helt enkelt :) 
 
Jag & min sambo! 
 Anonym

Du är bäst :* --A

Svar: DU ÄR BÄST! - A (hahaha, nördar)
Jenny Hellström

 2013-09-03    20:51:37
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!