svar på tal.

 2013-11-24    19:25:00   av:Jennyhellstrom
Har fått kommentarer om mina två senaste inlägg, att dem inte riktigt hänger ihop. Att jag kanske skulle ha lite dubbelmoral. 
Så här ser jag på saken: Ett fritt vilt levande rådjur som blir skjutet när han går på grönbete pga att hålla Sveriges viltrika stammar i styr, friska, förhindra trafikolyckor och för att utnyttja en av Sveriges viktigaste resurser på ett så humant sätt som möjligt. Ni flesta av mina läsare äter säkert själva kött och det som serveras i butikerna lever inte ens hälften så bra liv som de ute i skogarna. Så tycker man att detta är hemskt så tänk på vad eran köttfärs till fredagstacosen kommer ifrån nästa gång ;) 
Jämfört med att flå djuren levande, hålls hela livet i fångenskap för att sedan lida till dötts, dra av deras päls medan de lever, hålls instängda i små burar tillsammans med massa andra djur, kastas från hög höjd och bryta massa ben etc. 
 
Kolla på filmen nedan och jämför med de fritt springande rådjuren så förstår ni nog själva skillnaden! Men jag förstår absolut hur ni tänker först, jag själv tänkte ungefär likadant för några år sedan, innan jag blev tillsammans med en jägare och förstår nu att det inte handlar om endast nöje och kött - som jag först trodde. Det de håller på med i Kina och andra länder är endast ren tortyr och för pengar. Det är rent sagt ut vidrigt. Men jag förstår att det kanske inte är det mest ultimata att först skriva om djurplågeri i Kina och nästa lägga upp ett dött djur på bloggen men jag ser det inte riktigt som samma sak :) Jag själv är världens djurvän och skulle jag få bestämma så skulle inga djur (förutom kryp) dödas alls, men jag vet att blir det får många klövdjur i skogen så sprids det båda sjukdomar och inavel mm. så det är för djurens bästa! 
 
 
I fortsättningen blir det sådana här bilder - när vi hämtade hem bustis, 8 veckor gammal ♥
 ille

Ja, man verkligen dåligt när man ser såna filmer. Där ifrån till att jämföra det med att skjuta djur i skogen för att äta är ju bara löjligt. Då menar jag; bli vegetarian då - eller ät äckligt kött som du inte vet ett dugg om hur det hanterats. Håller man inte ner stammarna av djur i skogen blir det sjukdomar eller så är risken stor att ens mamma, pappa, bror eller syster krockar med ett djur och får huvudet spräckt av vispande klövar inne i bilen. De olyckorna är inget vidare att åka på om man jobbar inom räddningstjänsten. Det får man tänka på innan man naivt skriker att det är synd om de stackars djuren i skogen som blir skjutna av hemska jägare. Tack istället att de finns och att någon gör detta jobbet så vi får äta mat vi vet vad det kommer ifrån och att risken blir mindre att folk dör i otäcka älgolyckor.

 2013-11-24    22:48:28
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!