äntligen ett intressant ämne i skolan!

 2013-11-12    16:54:59   av:Jennyhellstrom
 
Just nu håller vi på med något som heter "Det heterogena klassrummet" i skolan som handlar mycket om kön och genus/manligt och kvinnligt, homosexualitet, värderingar osv. Det är faktiskt väldigt intressant! Hur mycket saker som finns där ute i världen där det faktiskt är så att rosa, prinsessor, smink, dockor mm. är riktat till tjejer och blått, krigare/hjältar, lego mm. är till killar. Bara en sån sak hur vi pratar till små barn, till en liten tösabebis pratar man så puttinuttit och till en kille är det mer "åh, vilken cool kille". Det är sådana småsaker som formar och faktiskt gör att det blir sån skillnad. Killar i högre ålder sedan kan inte leka med barbie om han vill för det har han fått lära sig att det är till tjejer osv. Åh, skulle kunna skriva så mycket om detta ämne egentligen, det är så viktigt och intressant! 
 
I alla fall, nu är det snart bara 5 veckor kvar tills jag kommer hem till Jönköping på vinterlov ♥ Det är på något sätt så himla roligt att vara i en ny stad, nya människor, som en helt ny liten värld men samtidigt så saknar man så mycket där hemma men jag är så glad för att jag faktiskt gör den här resan. & vad fort tiden går egentligen, snart har jag redan läst en termin = bara 5 terminer kvar, sen är jag färdigutbildad och kan börja jobba! Fast nja, egentligen har jag lärt mig att vi lärare aldrig blir riktigt färdigutbildade men ni förstår vad jag menar! :) 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!