fördelar- och nackdelar med katt (eller zekis)

 2012-04-18    21:52:05   av:Jennyhellstrom

fördelar:
♥ katter skapar ett visst lugn.
♥ socialt sällskap (ja, katter kan vara väldigt sällskapliga - pratar, följer efter en, myser & underhåller)
♥ världens bästa myspartner (på deras villkor, när det passar dem)
♥ väldigt roliga och speciella, kan göra de mest spontana och konstiga saker.
- speciellt min man nu då, zeke, han är helknäpp & världens finaste katt. han har personlighet som en människa
typ, helt klart bättre än en hund. han har gjort mig till en crazy-cat-person.


nackdelar:
♥ som med alla andra djur helt enkelt - ta upp deras skit och spyor
♥ man blir lite "instängd" kan ju inte direkt vara hemifrån i allt för många timmar (om man kanske bor ensam då)
♥ de hårar en hel del! man hittar hår i - maten, kläderna, möblerna och i ögonen/munnen.

(dessa "nackdelar" vet jag inte om jag kan kalla det egentligen, man tar det med kärlek ;-)


(lisas ben) ett bevis på att långhåriga katter behöver borstas - ofta.
 ▲ Mohammedi's™

FINA BILDER <3

 2012-04-21    10:43:33     URL: http://mohammedis.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!