usch & fy !

 2011-01-12    20:32:40   av:Jennyhellstrom

fyfan säger jag bara! aldrig i hela mitt fuckking liv att jag åker den, finns ingen mer
höjdrädd människa än jag! men för er som gillar sånt kommer nog älska den ;)

LISEBERGSTORNET BLIR VÄRLDSUNIKT FRITT FALL
LisebergsTornet, med en höjd på 146 meter över havet, kommer byggas om till Europas högsta fritt fall-attraktion. Namnet på den nya attraktionen blir AtmosFear.

AtmosFear kommer att bli Europas högsta fritt fall, både vad gäller fallhöjd och byggnad att utgå ifrån. Sett till hela världen finns det egentligen bara en enda attraktion som kan liknas vid AtmosFear och den är placerad i Australien.

Åkturen startar under jord i tornets källare och att ta sig därifrån upp till toppen tar cirka 100 sekunder. Nedresan går betydligt snabbare – man faller fritt i strax över tre sekunder. I en hastighet på cirka 110 km/h faller passagerarna mot marken och bromsarna slår inte till förrän man når källaren. Under inbromsningen utsätts den som åker för högsta tillåtna G-krafter, 4 G.
 M

hahaha oh mama vad taggad man blir. Känner hela suget i magen!! lisse nästa

 2011-01-12    21:51:44
 hannaaaa

vem fan åker den? skulle aldrig i mitt liv heller göra det ;)

 2011-01-13    15:42:22     URL: http://hannabyman.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!