va nöjd med sig själv som du är !?

 2010-10-24    20:22:57   av:Jennyhellstrom

tycker det är så himla tråkigt att det finns så många ungdomar nu förtiden som
mår så fruktansvärt dåligt över hur dom själva ser ut, stora som små komplex.
det finns skönhetsideal överallt, media framför allt framhäver ju att alla ska vara
helt perfekta. killar ska vara vältränade till max typ. tjejer ska vara smala,
stora bröst, perfekt rumpa, perfekt hy, långt hår osv. varför kan man inte vara nöjd
som man är? folk snackar så mycket skit hela tiden, om allt & alla. och jag kan
erkänna själv att jag kan vräka ut mig saker ibland & det är inget jag är stolt över.
men det värsta som finns, kan jag tycka, är människor som kan slänga ur sig massa
skit till en annan, säga till den face to face att man tycker att den är ful, tjock osv ?
hur fan tänker man på? vad tycker man att man tjänar på det? inte ett jävla skit !

om man tycker illa om någon person eller bråkar så kan man vräka ur sig: ahh men
han/hon är så himla ful! som ex. men egentligen tycker jag inte att det finns någon som
kan vara "ful", alla är olika & unika. hur kul skulle det vara om alla såg likadana ut ?
skulle vara förjävla tråkigt må jag säga. jag hör varje dag massa skit som folk säger till
varandra, både oseriöst & seriöst. och vissa saker, även om man säger det på skämt &
oseriöst så kan ändå den personen som får höra det ta åt sig. om någon skämtar lite lätt
och säger ex. fan vad blek du är!, vad många fräknar/finnar du har, jäklar vad lång/kort
du är osv. ni fattar principen? det är saker som man inte kan göra något åt, så sluta vara
elaka mot varandra & acceptera istället att folk är olika!

jag tycker att ni alla ska vara nöjda med hur ni ser ut, ni är unika. ingen annan är som du!
& folk som klampar ner på en, dom är inte värda ett skit. släng dom!

 josefine

vad mysigt :) ja alltså det är det som är grejen, det började med att vi bara skulle på bio med dom sen skulle dom med och äta men vi får ju tid tillsammans på kvällen antar jag(a) vet inte vad jag vill egentligen..

 2010-10-25    13:05:34     URL: http://josskarlsson.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!