dag 05. vad är kärlek

 2010-12-04    12:20:54   av:Jennyhellstrom

kan inte säga vad kärlek är till 100% för det tror jag ingen riktigt vet, men enligt mig iaf
så är det något utav de finaste du kan känna & få tillbaka. kärlek är något man ska vara
rädd om men man ska varken hålla för hårt om den eller för löst.

när vissa har funnit kärlek så håller dom alltför hårt om den, om personen man älskar..
man stänger tillslut in varandra, de är bara dom två i en liten liten bubbla som tillslut inte
vet annat om världen än om varandra. detta tycker jag är tragiskt.. förhållanden kan förstöras
utav alla möjliga orsaker, otrohet, inga känslor kvar, för mycket bråk osv. men när det förstörs
pga. man älskat varandra alltför mycket, givit allt för varandra.. det är synd, det är inte så
det ska vara.. när vissa så länge letat & tillslut funnit äkta kärlek, så gör dom allt för att inte
förlora den, men det går för långt och tillslut gör dom det ändå bara för att det blir för mycket.

kärlek är när du efter 25år tillsammans med din "själfrände" fortfarande får fjärillar i magen.
kärlek är det mest svåra att förstå sig på men vi kan inte göra annat än älska den.
även olycklig kärlek är fint, på sitt sätt. "I'd rather feel pain than nothing at all" så är det ju.
& jag tror verkligen på att det finns någon för alla. vänta inte på att kärlek ska komma till
dig, du behöver inte heller desperat söka efter den. det är något som bara kommer &
uppstår, när det är meningen att den ska det. och man ska aldrig ge upp efter några
misslyckanden. det är bara att ta sig upp igen & aldrig ge upp hoppet.

problemet med oss människor är att när vi väl hittat en människa, som vi älskar & älskar oss
tillbaka, så släpper vi det aldrig. & det är bra, oftast! ibland kan ett bra förhållande börja
hur bra som helst de första månaderna men sen sagta & säkert börjar det svalna ut men då
är man så trygg att man inte vågar gå ut & börja om.

jag älskar kärlek. det är det finaste som finns, det ska man verkligen ta vara på!
men tänk på att personen du är tillsammans med, är din för att han/hon älskar just dig!
gå inte runt hela tiden & oroa dig för att förlora henne/honom, släpp taget lite.


jag & fredrik. finns ingen finare kärlek än den vi delar ♥ men jag gör misstaget ibland
& oroar mig så mycket att det blir tillslut som att jag har ett litet koppel på honom..
förlåt älskling. men det är ju så, att kärlek är det finaste som finns men även svåraste.
men det ska vara svårt & jobbigt ibland, för hur annars ska man kunna uppskatta alla
fina & bra stunder tillsammans? jag älskar denna killen mest av allt verkligen & gör allt
för honom. men jag & många andra, måste börja släppa taget lite då & då, även han. 
jag litar på min pojkvän till 100%, det finns ingen mer pålitlig människa än honom.
varför är man då så orolig ibland? jo, för kärlek är större än allt. man kan inte hjälpa hur
man känner i alla lägen. så är det, även om man vet att man gör fel så, fan det är så
jävla mänskligt att fela. vi ska göra misstag & bara lära oss utav dom. så är det!

nu har det blivit jävligt mycket text & shit men whatever. dom som läser, en guld stjärna
till er! & missförstå mig inte, ibland kan jag skriva något konstigt men mena något annat.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!